Poznaj podstawowe rodzaje reklamy zewnętrznej

szyld reklamowy

Jedną z najbardziej rozpowszechnionych form marketingu jest reklama zewnętrzna.

Jej celem jest docieranie do potencjalnego klienta poza jego miejscem zamieszkania oraz promowanie danego produktu. Chodzi o to, by nie atakować nikogo treścią reklamową. Na co dzień można spotkać ją w takich miejscach jak galerie handlowe, kina oraz hipermarkety. O jej skuteczności nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak warto poznać podstawowe nośniki tej reklamy.

Nośniki reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna dociera nawet do osób wyczulonych na treści marketingowe. To warunkuje jej skuteczność. Na istniejącą reklamę odbiorca nie ma wpływu — czy tego chce, czy nie, zauważa wysłaną do niego treść. Wśród reklamy zewnętrznej największą popularnością cieszą się:

  • bannery – są reklamą o dużej powierzchni. Drukuje się je na specjalnych powierzchniach. Są łatwe w montażu, co umożliwia przymocowanie ich np. na płocie. Zazwyczaj umieszcza się na nich ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości czy informacje o jakichś wydarzeniach kulturowych;
  • wybić się z tłumu pomogą szyldy i tablice – ich zaletą jest to, że można je wykonać na dowolnym materiale, jak np. poliwęglan, PVC, blacha ocynkowana czy folia samoprzylepna. Dodatkowym plusem jest możliwość dostosowania kształtu reklamy;
  • do promowania danej usługi lub produktu można wykorzystać graficzną reklamę, którą umieszcza się na samochodzie. Jest to tzw. reklama w ruchu, która przyciąga wzrok dzięki swojej unikatowości.

Przede wszystkim reklamę trzeba na czymś umieścić. W tym celu wykonuje się konstrukcje pod szyldy reklamowe, bilbordy oraz litery przestrzenne. Ponadto reklamę można urozmaicić o układy oświetleniowe. Sprawiają one, że forma prezentowanej treści staje się ciekawsza, a co za tym idzie, na dłużej zapisuje się w pamięci odbiorcy.